Friday 9 September 2016

Friday, September 8th, 2016.

Dear Parents,

Image result for smiley clipart imagesHere is a review of useful sentences that your child needs to express himself/herself when needing help or clarification while in class.


Phrases utiles :
-Je ne comprends pas.
-Je ne sais pas.
-J'ai une question. 
-J'ai besoin d'aide.
-Je peux parler en anglais?
-Répétez, s'il vous plaît.
-Comment dit-on _____ en français?
-Que veut dire _____ (en anglais)?
-Comment s'écrit _____?
-Quelle est la date aujourd'hui?
-Où est_____?
-Pouvez-vous donner un exemple?
Image result for speaking french clipart-Puis-je travailler avec un partenaire?
-Puis-je travailler seule?
-Excusez-moi.
-Ça se prononce comment?
-Pouvez-vous parler lentement s'il vous plaît?
-Attendez, s'il vous plaît. Je n'ai pas fini.

Curriculum 
*French Language Arts: Descriptive writing *Science: Human Body 
*Social Studies: First Nations and European in New France and Early Early Canada  

*Gym schedule:  
Image result for running shoe clipart imagesYour child has gym every day with Mrs. Bischof.

*Friendly reminder: Please provide your child with indoor and outdoor shoes. It will help to keep our school clean. Merci.


Je vous souhaite une belle fin de semaine.


Mme Mathieu  

No comments:

Post a Comment